Flere Lammesprell i Norkirken

Den siste måneden har det vært Lammesprell i to omganger.

Lammesprell 1

Torsdag 28. april ble det arrangert LammesSPRELL. 117 store og små stilte opp på gården til Anne og Tellef Hodnebrog på Hesnes. Og det ble født to lam i løpet av samlingen.

«På en skala fra 1 til 10, var dette 10,5», uttalte en av deltakerne etter arrangementet.  (Foto: Karin Tønnevold)

Lammesprell 2

Onsdag 18. mai inviterte Norkirken i samarbeid med Velkomstsenteret ukrainske familier til Hodnebrog for å hilse på lammene. Ca. 10 barn fra 3 til 15 og ca. 10 voksne, pluss 5-6 barnefamilier fra Norkirken og Hesnes som stilte som sjåfører og vertskap. Det ble en hyggelig ettermiddag for store og små på både to og fire bein. Så takk til alle som velvillig stilte, og særlig Anne og Tellef som åpnet gården for oss.

– Det er lov for hvem som helst å dra i gang lignende tiltak, og Velkomstsenteret er behjelpelige med både informasjon, kontakt, grillmat og annet, sier Norkirkens styreleder Stig Tore Aaberg, som var en av dem som stod bak invitasjonen til Lammesprell 2.

(Foto: Stig Tore Aaberg)